Stránky

piatok 15. júna 2012

Šepoty ze záhrobí


Autor: Charlaine Harris
Názov:
Šepoty ze záhrobí
Séria:
Harper Connelyová
Diel:
Prvý
Počet strán
: 279 str.

Na Slovensko doteraz nevyšlo.
Knihu som vyhrala u Syki. Ďakujem :)

 O čom to malo vlastne byť? Začalo to siahodlhými opismi mesta, ľudí, čo kto práve robí, ale aspoň sa v tom dalo rýchlo zorientovať. Poznáte seriál Stratené duše? Tam hrdinka komunikovala s duchmi. Tá naša knižná dokáže vycítiť mŕtvoly a vidieť ako zomreli. Prečo? Ako teenagerku ju zasiahol blesk a dostala túto zvláštnu schopnosť. Pre svoje nadanie našla využitie a spolu s bratom Tolliverom cestujú po Amerike. Ľudia si ich najímajú, aby objasnili úmrtia. Je to ich jediná práca. Každý sa predsa musí nejako živiť. Harper stačí aby sa dotkla tela, alebo postavila nad hrob. V momente vie, čo sa stalo. Má to aj svoje nevýhody. Keď je zosnulý obeťou vraždy, nevie povedať, kto ho zabil.

Celé sa to odohráva v mestečku Sarne. Najmú si ju, aby našla telo nezvestného dievčaťa. To sa jej samozrejme podarí. Odhalí však že jedna samovražda asi nebola samovraždou, ďalšie náhodné úmrtie nebolo až také náhodné a vražda sa odohrá aj kým je ona v meste. Takže tu máme štyri obete. Trošku veľa na jedno malé mesto a na dve rodiny. Všetci vysoko postavený v meste sú nejakým spôsobom rodina. Nemajú radi Harper a nerozumiem prečo neodišla z mesta hneď ako našla mŕtve dievča. Neobľúbila som si ani hrdinku, ani jej brata a ani vedľajšie postavy nestáli za veľa. Keby mali mŕtvi čo k tomu povedať bolo by to zaujímavejšie.

Kto je vrah som odhalila už po deväťdesiatich stranách. Buď som geniálna, alebo to vážne bolo až také okaté. Hlavná zápletka bola pre mňa rozpletená rýchlo. Zistila som to o dosť skôr, ako to bolo objasnené. Rozčuľovali ma niektoré vety, ktoré sa často opakovali. Autorka sa snažila do toho celého vniesť aj milostné prvky. Myslím že zbytočne. Koho zaujíma sex, keď máme kôpku mŕtvol a treba zistiť čo je za tým? Nadanie Harper sa mi páčilo. Keď sa nudí môže si zájsť na cintorín, len tak sa prechádzať a vie čo postihlo nebožtíkov ležiacich pod jej nohami.

Vskutku zvláštny príbeh. Keď budem mať možnosť prečítať si ďalšie časti, určite to urobím. Dávam tri vločky. Harper mi fakt liezla miestami neskutočne na nervy a nemuselo tam byť toľko jej brata. 

Astesia

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára