Stránky

piatok 20. júla 2012

Krvavá ruža


Autor: Andrea Cremerová
Názov:
Krvavá ruža
Séria:
Nočný tieň
Diel:
Tretí
Počet strán:
376 str.

Kde vlastne začať? Posledná časť trilógie Nočný tieň zanechala vo mne dojem. Otázkou ostáva či pozitívny, alebo negatívny. Na knihu som sa tešila. Prvé sklamanie prišlo s jej obálkou. Prvé dve boli pekné, ale táto posledná sa im nevydarila. Modelka na nej vyzerá zvláštne.

Možno som očakávala priveľa, ale nedostala som takmer nič. Posledná časť mala byť zameraná na hľadanie kusov kríža a poslednú vojnu. Kríž živlov získali povedala by som až príliš jednoducho. Áno stálo to niektoré postavy život, ale prišlo mi to hrozne suché a nepremyslené. Mohlo ich čakať viac prekážok, nejaké logické úlohy, čokoľvek. Bolo to len: prídeme do jaskyne, niečo zabijeme, Shay vezme kríž a odchádzame. Kam sa podelo dobrodružstvo? Ten hrozný trojuholník v podaní Calla, Shay, Ren, mi neskutočne pil krv! Tri bezcharakterné postavy. Vôbec by ma neprekvapilo, keby sa pokúšali dohodnúť na možnosti, že by si Callu striedali.

Kedy vlastne spali? Nepochopila som, ako to bolo s časom. Nepostrehla som, že by sa niekedy vyspali. Všetko akoby sa zbehlo za pár hodín. A ten časoví posun medzi Talianskom, Vail a miestami kde hľadali kríž, mi nijako nepasoval. Samotná vojna na konci, nebola ani vojna. Pustilo sa do seba niekoľko vlkov a niekoľko ľudí. Nebolo to napínavé, a trvalo to len chvíľku. Potomok zabil Posla, to sa dalo čakať. A posol? Keď sa ukázal v pravej podobe, len som prevrátila oči a začala sa smiať. Vojna bola skončená a Stopári šťastný. Tadá potlesk a koniec. Och takmer by som zabudla. Ako skončil ľúbostný trojuholník? To ako sa to skončilo, vôbec nebolo riešenie...


Prejdime aj k pozitívam. Bolo ich málo, ale našla som ich. Trikrát hurá pre Adne, Conora, Ethana a Sabine. Tieto postavy som si zamilovala už v minulej časti. Aspoň oni nesklamali. Boli odvážny, vtipný, ich láska bola nežná a uveriteľná. Riskovali všetko aby boli konečne slobodný a nehrozilo im nebezpečenstvo od Ochrancov. To oni potrebovali ukončiť a vyhrať vojnu. Mali ťažké životy a nakoniec dostali odmenu. Calla sa tam ocitla omylom. Mala pekne niekde čušať s Renom a nemiešať sa do vojny. Hlavná línia príbehu mala byť iná. Voľba Cremerovej bola iná a ja jej to nezazlievam. Každý autor považuje svoj nápad a príbeh za jedinečný.

Hodnotiť by som mohla viacerými spôsobmi. Calla, Shay, Ren si zasluhujú maximálne jednu vločku. Adne, Conor, Ethan a Sabine dostávajú päť vločiek. Samotný príbeh, keď si odmyslím postavy, má dve a pol vločky. Brať to ako celok, kniha dostane tri a pol vločky. Keďže pol vločky neudeľujem, kniha získava tri. 




Astesia






1 komentár:

  1. 2 a pol vločky, pol vločky neudeľujem...8DDD
    vidím aký dojem na tebe zanechala kniha 8D
    aj tak by som si ich rada prečítala...8)

    OdpovedaťOdstrániť