Stránky

pondelok 3. septembra 2012

Erebos

Odchádzam na pár dní preč, ale aby mali zablúdenci čo čítať, pridávam jednu bleskovú recenziu :)

Autor: Ursula Poznanski
Názov:
Erebos - Hra ktorá zabíja
Počet strán:
328 str.


Ako prvé ma potešilo, že kniha je jednodielna. Do jej 328 strán vošlo všetko podstatné. Občas sú tie siahodlhé série otravné. Dej sa odohráva v Londýne a ja to mesto zbožňujem. Hlavný hrdina sa volá Nick a jeho meno je natoľko sympatické, ako on sám. Na jeho škole sa deje zvláštna vec. Žiaci si medzi sebou posúvajú nejaké DVD, robia okolo toho hrozné tajnosti a dokonca sa menia aj povahovo. Keď sa DVD dostane k Nickovi, konečne zistí, prečo sú v poslednom čase jeho spolužiaci zvláštny.

Za všetkým je hra zvaná Erebos. Zo začiatku neškodná a zdĺhavá, ale potom rýchla a pútavá. Ako to že hra o každom vie? Ako môže poznať vaše tajomstvá? Prečo sa mnohé úlohy plnia v realite? Ktorý svet je vlastne skutočný? Kniha je písaná raz z pohľadu Nicka, a raz z pohľadu jeho hernej postavy, ktorá má meno Sarius. Je pekne vidieť, ako sa aj Nick začína meniť. Častejšie uvažuje ako Sarius, a nie ako on sám. Vynecháva školu, tréningy, rodičom tvrdí že sa do noci učí, ale pritom stále trčí vo virtuálnom svete.


V Erebose máte len jeden život. Keď zomriete, hra sa skončí. Hra má prísne pravidlá a ak ich porušíte, dobrodružstvo sa skončí. Odmeny sú veľmi lákavé, získanie ďalších úrovní takisto a dostať sa k elitnej skupine hráčov je to najlepšie, čo vás môže stretnúť.Bála som sa, že Nickov pobyt v svete Erebosu nepotrvá dlho. Samozrejme sa aj skončil, ale to vôbec neprekážalo, lebo si k hre našiel cestu iným spôsobom. Opäť sa vrátil medzi ľudí a začal pátrať, kto to má celé vlastne na svedomí. Čo by to bolo za knihu pre mladých, keby tam nebola dávka lásky? Veru a ani tu nechýba. Nickovi pomáha jeho priateľka Emily a pomaly zisťujú, kto a prečo to celé zosnoval.

Čítanie som si veľmi užívala. Keďže som hráč a fanúšik hry World of Warcraft, dokázala som sa bez problémov stotožniť s Nickom a vžiť sa do deja. Boje som si vychutnávala a keď niekto Nicka vyrušil, zúrila som spolu sním. Koniec knihy ma úplne dostal. Nielenže bol akčný, ale bolo aj krásne poukázané na to, čo sa vám môže stať, ak prepadnete závislosti a stratíte realitu. Hodnotím piatimi vločkami. 

Astesia


1 komentár: