Stránky

piatok 21. septembra 2012

Punková princezná


Autor: Dominika Ponechalová
Názov:
Punková Princezná
Počet strán:
327 str.

Dominika Ponechalová je slovenská autorka a kniha jej vyšla v roku 2008. Pochádza z Tepličky nad Váhom a kniha je situovaná do okolia jej bydliska a Anglicka, kde jej hlavná hrdinka menom Karolína (Charlotte) trávi prázdniny.




Karolína chodí na gymnázium, žije si svoj vlastný život a okolie je jej ukradnuté. Má svoju obľúbenú hudbu, zopár kamarátok, zbožňované korčule a chalana ktorého nepozná, ale rada po ňom pokukuje na zastávke. Žije s rodičmi a má sestru, ktorá žije v Anglicku. Na prázdniny cestuje ku nej a spozná sa tam s jedným cool punkáčom. On má svoju vlastnú kapelu a prežijú spolu neskutočne veľa dobrodružstiev. No aj Anglicko treba raz opustiť. Po príchode domov je smutná, ale to ešte netuší, čo si pre ňu prichystal osud. Len toľko málinko vám prezradím z obsahu. Keď sa to niekto rozhodne prečítať, nech si to užije plnými dúškami.


Mnohým sa kniha páčiť nebude. Dalo by sa povedať že je skôr určená pre dievčatá tak 15, 16, 17 ročné, ktoré majú rady tvrdšiu hudbu. Mne kniha dokonale sadla, pretože som si pripomenula všetky moje sny a túžby čo som chcela niekedy zažiť a po mnohých ešte stále túžim. Je pekne vidieť ako sa Karolína počas knihy vyvíja, mení a začína si vážiť samu seba. Príde vám nemožné, aby sa baba naučila za jedno leto hrať na gitare? Aby hrala v kapele? Aby prežila fantastické leto po boku vychádzajúcej hviezdy? Ale prosím vás... V niektorej YAF literatúre sa pomaly dobre že nepária anjeli a vlkolaci, tak prečo by si nemohla jedna punková princezná splniť svoje sny a prežiť perfektný život?

A mnohým sa kniha páčiť bude! Poznáte Good Charlote, Simple plan, Blink 182 a kopu ďalších kapiel? Snívate o krásnych chlapcoch s vybíjanými opaskami, farebnými vlasmi, potrhaným oblečením, gitarou cez plece? Občas neviete kde je vaše miesto a okolie vám lezie na nervy a nedá pokoj? Siahnite po tomto príbehu a oddychujte, vychutnávajte, uškŕňajte sa. Jediné čo musím autorke vytknúť je to, že často ukončovala kapitolu v tom najlepšom a hneď sa vrhla do druhého dňa. Síce som si potom mohla domýšľať čo sa asi stalo, ale bolo by lepšie keby nám to oznámila sama autorka.

Obálka knihy je nádherná. Ako sa hovorí “menej je niekedy viac“ a tej babe s chalanom to veľmi pristane. Kniha je môj doteraz nesplnený sen a verím že raz sa k nemu priblížim. Ďakujem Dominike Ponechalovej, že napísala tak krásny príbeh.

Astesia

2 komentáre:

  1. pekná recenzia 8)
    kniha vyzerá zaujímavo 8)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ja túto knihu mám strašne rada. Čítala som ju už moc krát a vždy mám po nej chuť zapnúť si Good Charlotte :D

    OdpovedaťOdstrániť