Stránky

utorok 16. októbra 2012

Záhrobie


 Autor: Alexandra Adornettová
Názov:
Záhrobie
Séria:
Záblesk
Diel:
Druhý
Počet strán:
280 str.



Záblesk bol o tom, ako traja anjeli prišli do mestečka Venus Cove, aby ho ochraňovali. Bethany sa ocitla vo svete ľudí prvý krát, všetko ju zaujímalo, objavovala pocity, spoznávala ľudí a zamilovala sa. Príbeh bol nádherný s mnohými opismi a s príjemnou hrdinkou. Na konci jej išlo o život, ale všetko sa vyriešilo. Príbeh zaujal hlavne nevinnosťou. Záhrobie je opakom Záblesku.



Nebudem to naťahovať a rovno poviem že kniha bola katastrofálna a nepáčila sa mi. Začalo sa to únosom Bethany do pekla. Od začiatku to vyzeralo, že kniha má čo ponúknuť, ale mne neponúkla nič. Peklo bolo opísané celkom zaujímavo a jemne tam bolo cítiť krutosť. O Beth tam bolo postarané ako v perinke a nič sa jej nemohlo stať. Ale jej správanie bolo príšerné. Čakala som, že buď sa pridá na stranu pekelných mocností, alebo sa bude za každú cenu pokúšať z pekla ujsť. Stalo sa však niečo úplne iné, čo ma privádzalo do šialenstva.


Hrdinka upadla do akejsi apatie a nerobila vôbec nič. No dobre, tak predsa niečo robila. Stále keď mala čas (a mala ho vážne dostatok) sa astrálne premiestňovala ku Xavierovi a súrodencom. Samozrejme oni ju nemohli ani vidieť ani počuť. Ticho ich sledovala a stále si vylievala srdce ako ich miluje, ale nič nemôže urobiť. Na jej astrálny prenos som sa vždy tešila. Vedela som tak čo robia ostatný a tí vážne niečo robili a bolo to zaujímavé. Nebyť toho, tak knihu ani nedočítam.


Autorka si niečo málo naštudovala o pekle a jeho kruhoch. Nebolo to však dotiahnuté do konca. Dúfala som, že sa dozviem viac o pekelnej hierarchii a démonoch. Keď Beth nie je zavretá na izbe, tak sa prechádza po pekle a stuká aké je to tam príšerné, stále však nič nerobí. Jeden jediný raz sa pokúsi o útek, ale neúspešne. Najsmutnejšie je, že kniha vo mne nevyvoláva žiadne pocity. Ani len tep sa mi nezvýšil a  o tom, že by som sa zasmiala alebo zatínala zuby od hrôzy sa hovoriť nedá.


Ešte stále som dávala nádej koncu knihy, ale ten ma úplne odrovnal a len dokázal že to vôbec nestojí za to. Bethany je paródiou anjela a aspoň na jej súrodencoch vidno, že k akej rase patria. Počas čítania som prevracala očami, kričala do vankúša, nahnevane zatvárala knihu... Proste ma to privádzalo do šialenstva. Pre mňa je to najslabšia kniha za rok 2012. Ak ste zvedaví ako príbeh pokračuje, tak si ju prečítajte. Ale ak vás neoslovila prvá časť a nemáte radi náboženstvo, tak ani nestrácajte čas.


Astesia

2 komentáre:

  1. no vidím, že dneska sa to hemží negatívnejšími recenziami 8D
    1. diel si určite prečítam, ale ak je 2ka taká zlá, neviem či budem mať dosť síl na celú sériu 8D nie som moc nábožensky založený typ, ale opis pekla milujem 8) na druhej strane ničnerobiacu a pasívnu hrdinku nenávidím, takže dilema hm...8D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Veď sa rozhodneš po prečítaní Záblesku. Možno budeš zvedavá a pustíš sa do tejto časti, alebo sa rozhodneš, že ti jednotka stačila. Ono sa to číta veľmi ľahko, ale niečo mi tam chýbalo. Slovami to poriadne opísať neviem, ale kniha sa ma "vnútorne nedotkla" či ako inak to mám vlastne vysvetliť...

      Odstrániť