Stránky

nedeľa 30. decembra 2012

Raz a navždy

Túto recenziu venujem E_V_E

Autor: Kiersten Whiteová
Názov: Raz a navždy
Séria:
Zlodejka duší
Diel:
Tretí
Počet strán:
400 str.


No do píp! Kiersten mi takmer privodila infarkt! Čítam totálne napätá, že ako to skončí a po otočení strany zistím, že je zapísaná už len do polovice a to je koniec. Nie koniec knihy, ale úplný koniec. Koniec úplne bombastickej série s úžasnou hrdinkou Evie ktorá zo mňa vždy vytrieskala salvy smiechu a nakoniec aj slzy. Zbožňujem ťa dievča!

Najprv niečo málo k obálke. Je nádherná a je fialová. Modelka na nej je krásna, má dokonalé šaty a s tými rozostrenými kvetmi v popredí je to geniálne. Ďalšie plus je to, že kniha nemá prebal, a všetky časti sú nádherne zladené a farebné.

Po dočítaní druhého dielu som sa kúsok bála, pretože ma mierne sklamal. Ale Raz a navždy nabralo úplne nový dych. Celá kniha je akčná a ani jedna časť nie je nudná. Všetky kúsky z predchádzajúcich dielov do seba dokonale zapadajú a konečne sa dočkáme rozuzlenia. Evie má za úlohu otvoriť bránu a konečne vrátiť nadprirodzených tam, odkiaľ prišli. Znamená to síce, že MAKNAB sa rozpadne, ale povedzme si pravdu, nikdy nehral férovo. 

Na to, aby sa záchrana podarila, sa musí Evie spojiť s prijateľnými nepriateľmi, ktorý sú aj tak priatelia a bez nich by si neužila toľko zábavy a nedotiahla by to celé do konca. Možno ste sa dovtípili, že mená ktoré mám na mysli sú Reth a Jack. Zvlášť pozornosť musím venovať aj upírke Ariane, ktorá si ma získala a bola správna. Jej postava si toho veľa v minulosti prežila a zaslúžila si šťastný koniec. Vlastne všetci si zaslúžili presne taký koniec, akého sa dočkali.

Autorke dávam obrovské plus za to, že nás neobťažovala ľúbostným trojuholníkom. Láska, ktorú stvorila medzi Lendom a Evie je nádherná, jemná a nevinná. Takže tam neboli žiadne vnútorné bláboly hrdinky o tom, koho si vybrať. Namiesto bezduchých výlevov, sa Whiteová venovala duchaplným zápletkám a akcii. Pri čítaní som si ani raz nepomyslela, že sa nudím a maximálne som si to užívala.

Normálne mám chuť otvoriť šampanské a tancovať! Taká som nadšená zo zakončenia a vlastne aj z celej trilógie. Komu sa páčili predchádzajúce časti, túto bude milovať. Svet víl je plný nástrah a keď vás raz chytí, už vás nepustí. No a takto by sa dala zhodnotiť aj celá séria, pretože je veľmi vábivá a má čo ponúknuť. Ďakujem autorke za to, že napísala tak perfektné knihy a ďakujem Fortune, že ich vydala na Slovensku.
PS: Bolo by z toho neskutočne dobré anime!

Astesia

4 komentáre:

  1. ja som bohuzial ešte ani prvú knihu neprečítala hoci ju mám doma, neviem prečo som sa k tomu ešte nedostala :) ale pekná recenzia :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak to teda neodkladaj :) Tieto knihy si zaslúžia byť prečítané :)

      Odstrániť
  2. 8_) špeci pre mňa, aké milé 8_)
    super recenzia! chcem tú knihu!!! ale strašne! veľmi si ma navnadila, strašne som zvedavá, čo sa tam stalo! 8P

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak šup šup :D vybehni do ulíc a nájdi si tú svoju =)

      Odstrániť