Stránky

sobota 16. marca 2013

Črepiny duší


Autor: Mary Lindseyová
Názov:
Črepiny duší
Séria:
Duše
Diel:
Prvý
Počet strán:
308 str.

Reakcia po dočítaní:
Ja plačem. Ach, chúdence moje, ale nakoniec ste to zvládli. Ľúbim ťa Alden.

Páni, toto bola krásna kniha. Jednoduchá, nenáročná, príjemná, ale predsa pútavá a brnkla na moju najcitlivejšiu strunu a pri poslednej kapitole som dokonca aj slzila. Lindseyová píše podľa mňa veľmi dobre. V knihe bolo mnoho rozhovorov medzi hlavnou hrdinkou Lenzi a jej chlapcom duchov, Aldenom. V knihe sa našla aj akcia, ale vlastne v jednom kuse sa tam niečo dialo.

A o čo vlastne ide? Lenzi je mladé dievča, ktoré chodí do školy, býva len s mamou, pretože prišla pred rokom o otca, má priateľa menom Zak a myslí si, že prichádza o rozum. Počuje totiž hlasy, ktoré nikomu nepatria a žiadajú od nej pomoc. Myslí si že blázni, keď tu zrazu sa ukáže Alden a prezradí jej že v skutočnosti je Lenzi hovorca, ktorý pomáha dušiam prejsť na druhú stranu. Keďže duch musí vždy do hovorcu vstúpiť (niekedy nedobrovoľne), tak hovorca potrebuje ochrancu, a Lenziným ochrancom je Alden (úžasný Alden so sivými očami) a dáva na ňu pozor. Sú spolu už mnoho rokov (cyklov), ale tento krát si ona po znovuzrodení nič nepamätá. Prečo je to tak? Čo sa stalo že prišla o pamäť? Hovorí jej Alden pravdu? Kto je ten zvrátený duch a prečo sa ju pokúša zabiť? Cesta za odpoveďami je náročná, ale nakoniec sa mnohé vysvetlí.

Páči sa mi, že autorka nás hneď vrhla do deja a nenudila nás začiatočnými omáčkami, ani zdĺhavými myšlienkovými pochodmi hrdinky. Lenzi aj Alden majú krásne povahy a vzájomne sa dopĺňajú. Ich spolupráca pri pomáhaní, alebo vyháňaní duší je perfektná. Ich vzťah sa rozvíja veľmi pomaly aj napriek spoločnej minulosti. Brzdí to nie len Lenzin terajší priateľ, ale aj Aldenova tvrdohlavosť. Pri knihe som si príjemne oddýchla. Už som potrebovala niečo tak milé, lebo tie dystópie už boli na mňa veľa. Aj keď vlastne záver knihy nebol dvakrát pokojný a dokonca aj niekto zomrel...

Už teraz sa teším na pokračovanie, aj keď kniha bola vlastne celkom ukončená. Ale autorka si na nás pripravila pokračovanie, ktoré by malo byť vydané v Amerike v roku 2014. Dúfam, že sa dočkáme aj slovenského prekladu. Knihu odporúčam každému, kto si chce oddýchnuť a má chuť na krásny príbeh, nad ktorým nemusí veľmi premýšľať. Príbeh rozohrial moje srdce a dávam 5 vločiek.


Astesia

8 komentárov:

  1. No, podle tvé recenze je kniha skvělá- to abych si ji už brzy přečetla! :D :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Keď ju máš doma, tak neváhaj :) stojí to za to ;)

      Odstrániť
  2. Pekná recenzia 8) Súhlasím, aj keď som čítala aj lepšie, teda čo ma viac nadchli, ale príbeh je skvelý 8)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Čo ja viem. Ja som z knihy až taká nadšená nebola. Podľa mňa bol prvá polovica dosť o ničom a na každej druhej strane sa niekto pýtal Lenzi, či je v poriadku a ona len prikyvovala. Nechápem, načo sa jej to furt pýtali, je jasné, že v poriadku nebola. A trochu sa mi zdali niektoré vety kostrbaté. Ale potom sa príbeh výrazne posunul dopredu.
    No súhlasím s E_V_E, čítala som už aj lepšie veci :D Ale obálka je suprová :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Také veľmi milé mi to prišlo a fakt sa mi to trafilo do momentálnej nálady :) Alden sa o ňu tak krásne staral :D ja som z toho unesená :)

      Odstrániť
  4. Túto knižku mám v pláne si kúpiť, a ty si ma len utvrdila v tom, že bude úžasná. Pekná recenzia :)

    OdpovedaťOdstrániť