Stránky

utorok 27. mája 2014

Žiara

Autor: Alyson Noel
Názov: Žiara
Séria: Život Riley Bloomovej
Diel: Prvý
Pocity podočítaní: :3 Rozkošné :3

Zo začiatku som sa nevedela na príbeh sústrediť. Prišlo mi to divné, príliš jednoduché, nemastné-neslané a celkovo nezaujímavé. Uvedomila som si, že idem na to úplne zle. Hlavná hrdinka má predsa dvanásť rokov, takže ju nemôžem považovať za dospelú. Keď som prepla do tejto úrovne, veľmi som sa začítala a dokonca mi Riley na svoj vek pripadala vyspelá.

Knihy od Alyson Noel mám veľmi rada. Nie každému sadnú, pretože sú jednoduché, mnohokrát konajú postavy prehnane a nepochopiteľne, ale mne sa jaj štýl páči. Je taký oddychový... Žiara sa točí okolo posmrtného života Riley, ktoré je mladšou  sestrou Ever zo série Nesmrteľní. V krajine Tu a Teraz, si musí nájsť svoje miesto. Rodičia ju pošlú do školy, kde jej pridelia úlohu lapačky duší a tak sa vracia na Zem, aby oslobodila Žiarivého chlapca, ducha, ktorý straší na jednom zámku. Ako sprievodcu dostane chlapca menom Bodhi, ktorý ju má sprevádzať  pri jej úlohe a nebude chýbať ani jej zlatý labrador menom Buthercup.


Príbeh ma bavil. Myslela som si, že to bude slabé a nudné. Zmýlila som sa, bolo to vtipné, akčné, strašidelné, ale samozrejme prispôsobené vekovej kategórii, ktorej je kniha určená. Riley je svieža postava a autorka ju pekne prispôsobila, či už správaním, myšlienkami, slovníkom , alebo oblečením, aby sa priblížila 11, 12, 13, ročným čitateľom. Najviac ma pobavila scéna, kde učili psa lietať. Nevydržala som a nahlas sa rozosmiala.


Čítanie som si užila a odporučila by som knihu mladším, ale aj starším čitateľom. Starší si oddýchnu, mladší sa budú baviť. Kniha je tenučká a jej čítanie nezaberie veľa času. Veľmi sa mi páči aj prevedenie obálky. Svetlá farba a kvetinka sa k príbehu hodia. Určite siahnem aj po druhom diely z názvom Lesk.

Astesia

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára