Stránky

nedeľa 29. júna 2014

Pod vražednou oblohou

Autor: Veronica Rossiová
Názov:
Pod vražednou oblohou
Séria:
Pod vražednou oblohou
Diel:
Prvý
Pocity po dočítaní:
Kokso, prečo som to pred rokm nedočítala? Neskutočný príbeh!

Aria žije v meste. Ktoré je veľmi malinké a nikdy tam nesvieti slnko. Ľudia žijú len vo virtuálnych svetoch a pripájajú sa do nich pomocou zariadenia zvané multyoko. Dokonalý svet bez bolesti, chorôb a kde je nekonečný život samozrejmosťou. Po nepríjemnom incidente sa Aria dostáva do sveta plného zvierat, kanibalov, divochov a nikdy nekončiacich éterových búrok, ktoré spália všetko na popol. Čaká tam na Ariu smrť?

Neviem prečo som knihu pred rokom nedočítala, pretože teraz som ju nechcela dať z ruky.  Prostredie je nebezpečné! Hlavným hrdinom sa môže na každom kroku prihodiť niečo zlé. Autorka ich teda vôbec nešetrila a komplikovala im cestu do bezpečia. Veľmi sa mi páčil jej nápad, že mnoho ľudí žijúcich pod vražednou oblohou má zosilnený nejaký zmysel. Buď je to zrak, alebo čuch, alebo sluch. Ja by som si vybrala zrejme sluch.

Aria a Sokol. Dvaja hlavný hrdinovia, ktorým dala autorka veľa priestoru a napísala príbeh z pohľadu Arie a aj Sokola. Každá kapitola nesie meno toho, z koho pohľadu sa budeme pozerať na príbeh. Dozvieme sa veľmi veľa o ich povahách a činoch. Postava Arie sa v príbehu postupne vyvíjala. Z ufňukanej podzemníčky sa stala nebojácna bojovníčka. Vzťah medzi ňou a Sokolom sa krásne mení a stupňuje. Potrebujú jeden druhého, aj keď sa tvária že to tak nie je. Príbeh je uveriteľný a rýchlo sa dá do neho vžiť.
 Prekážala mi však jedna vec. Často sa v knihách stáva, že postavy dokážu aj nemožné. No niekedy sú ich zranenia nezlučiteľné s činnosťou ktorú vykonávajú.  Ako mohla Aria týždeň kráčať na chodidlách, ktoré boli doráňané, krvácali a miestami nemala žiadnu kožu? No uznajte, že to nejde. Je problém kráčať s pľuzgiermi a nie to ešte s otvorenými ranami.


Myslela som si, že dokážem v tejto knihe predvídať, ale škaredo som sa zmýlila. Posledných pár strán sa zvrtlo úplne všetko, na čo som počas čítania prišla. Autorka mala príbeh krásne premyslený a na koniec si nechala veľké prekvapenie. Knihu odporúčam všetkým, čo majú radi napínavé príbehy. 

Astesia



3 komentáre:

  1. Knihu som čítala a páčila sa mi, no nikdy som sa nedostala k pokračovaniu... Hádam to zmením.:D Inak ten super sluch by sa zišiel.:D A pekná recenzia.:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :))))) Veru, ten sluch :D niekedy len dúfam, že mojim smerom nešla otázka a neočakáva sa odo mňa odpoveď, pretože sa mi stane že nepočujem :D

      Odstrániť
  2. Som rada, že sa páčilo, kniha je super, aj 2ku odporúčam 8)

    OdpovedaťOdstrániť