Stránky

utorok 8. júla 2014

Moje sladké šestnáste storočie

Autor: Rachel Hariss
Názov: Moje sladké šestnáste storočie
Séria: Moje sladké šestnáste storočie
Diel: Prvý
Pocity po dočítaní: Hmmm celkom nuda :D Ale dalo sa to, čítala som už aj väčšie koniny.

Obálka je na prvý pohľad nádherná, nápad je veľmi zaujímavý a z toho vyplynulo rozhodnutie, že si knihu prečítam. Začiatok bol obstojný, predpokladám že mnohokrát upravovaný a tak som bola zvedavá, čo všetko ma bude čakať v renesančnej Florencii. Ukázalo sa, že Florencia je prenádherná a opisy prostredia zvládla autorka na jednotku z hviezdičkou. Musela byť tak uchvátená sama sebou a prostredím, že zabudla dať Cat/Patience štipku zdravého rozumu.

Cat pochádza zo zazobanej rodiny. Otec pracuje v Hollywoode, jej matka strieda chlapov ako ponožky a ju čaká oslava sladkých šestnástich narodenín, ktoré bude režírovať jej macocha a odvysiela to dokonca MTV! Katastrofa však? Chudák dievča, toľko problémov a zlý osud(haha, irónia samozrejme)... občas sú
postavy doslova primitívne a vypatlané. Aby si ju otecko pred oslavou udobril, vezme ju na výlet do Florencie. Cat tam vstúpi do stanu a zrazu sa presunie časom o 500 rokov vzad. Myslela som si, že bude aspoň prekvapená, alebo sa zľakne, proste akákoľvek reakcia. Kdeže, Cat nad tým mávne rukou a ide si ďalej po svojom, nevadí jej, že je zrazu prijatá do rodiny jej strýka, nezamýšľa sa nad tým, že má novú rodinu, zahľadí sa hneď do prvého chalana čo stretne... Na to, že strávi v minulosti deväť dní, tak toho stihne priveľa.

Mne občas človek nevyhovie. Keď je príbeh prekomplikovaný, nebezpečný, akčný, proste poriadny, tak som nespokojná. No na druhej strane, keď je príbeh jednoduchý, dejovo aj charakterovo slabý, pokojný, tak mi to tiež nie je pochuti. Občas musím uvažovať , či som v poriadku. Ako oddychové čítanie je to skvelá voľba, no môže sa stať, že vás kniha unudí. Nič závratné sa tam nedeje, je to tuctový romantický príbeh, len je zasadený do šestnásteho storočia. Dej sa dá dať do jednej vety. Prišla som, videla som, zmenila som sa, odchádzam. Chýbali mi tam nejaké emócie, ale aspoň Cat na konci prehodnotila svoj doterajší postoj k životu. A posledná veta v epilógu? Nuž, pokračovanie by mohlo byť ešte zaujímavé.

Nešlo mi do hlavy pár detailov. Ako Cat hneď na prvý raz zistila, že to čo cíti, je vôňa čerstvo upečeného páva. Do minulosti sa preniesla aj s ruksakom, ktorý obsahoval, cez telefón, foťák, mentolky, spreje, voňavky, masky na tvár... všetko až po zubnú kefku a pár ďalších zbytočností. Zobrali by ste si toto všetko so sebou, keď idete len na dve hodinky do mesta? Najviac sa mi páčilo prostredie a to, že sa dalo pri knihe parádne zrelaxovať. Keď máte chuť, tak si knihu prečítajte, ak nie, tak o nič neprídete. Kníh ako je táto, existuje mnoho.



Astesia


2 komentáre:

  1. Súhlasím, je to také oddychovka, ale nie je to nič extra. Priznám sa, čakala som od knižky trochu viac, ale aspoň sa rýchlo čítala :D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Tak to si krásne vyjadrila 8D presne také pocity som mala aj ja. taká priemerná knižka s jednoduchým dejom, nič výnimočné, ale prežila som 8D

    OdpovedaťOdstrániť