Stránky

utorok 28. júla 2015

Krvavý sľub

Autor: Richelle Mead
Názov: Krvavý sľub
Séria: Upírska Akadémia
Diel: Štvrtý
Pocity po dočítaní: Neuveriteľná jazda. Neviem či by som sa ja, ako autorka, dokázala takto zahrávať s postavami.

UA sa postupne stáva jednou z mojich obľúbených sérií a to som bola zo začiatku proti. Nepáči sa mi, keď má niečo veľkú reklamu a táto séria ju má obrovskú. Richelle vie, ako zaujať čitateľov, aj keď je miestami predvídateľná. S postavami sa nemazná a je vidieť, ako ich komplikované situácie zoceľujú a posúvajú dopredu.

Krvavý sľub sa stal mojou najobľúbenejšou knihou zo série. Pochybujem že ju nasledujúce dva diely prekonajú, ale nechám sa prekvapiť. Dej sa odohráva na Sibíri, kam sa Rose vybrala hľadať Dimitriho. Zozačiatku sa kniha javila menej zaujímavo. Rose opisovala svoju cestu, myslela na Dimitriho, občas si odskočila do Lissinej hlavy a snažila sa nejako prežiť v Rusku. Vťahovať do deja ma to začalo pri zmienke o alchymistoch. Sú to ľudia, ktorý pomáhajú udržať tajomstvo upírov pred zrakom ľudí. Vtiahlo ma to do deja ešte viac, keď našla Dimitriho rodinu a ďalších dampírov. Vtedy to nabralo spád a začali sa objavovať nové informácie ohľadom mágie ducha, ktorého ovláda Lissa. Úplne stratená v deji som sa ocitla, keď našla Dimitriho (nie, nie je to spoiler, každému je hádam jasné že sa stretnú :D).

Rose sa aj naďalej správala ako Rose. Občas seriózna, občas zbrklá, inokedy trpezlivá a múdra, ale nakoniec aj tak vzala situáciu do vlastných rúk a vybrala sa všetkým nakopať zadky. Dimitri sa mi ako strigoj veľmi páčil, mal neskutočnú iskru a dalo by sa povedať, že som si konečne k tejto postave začala nachádzať cestu. Lissa tak isto nebola z knihy vynechaná. Vždy keď sa dalo, tak ju Rose sledovala a videla, ako si prechádza vlastnými problémami. Len Adriana tam bolo málo, občas prišiel Rose do sna, ale viac nič. Charakterovo mi hrdinovia veľmi sadli a mám ich rada.

Ako to už chodí, na záver knihy musí prísť tá najväčšia akcia. Tu sme ju dostali dokonca dvojnásobne. Najprv si svoje problémy vybavila Rose a vzápätí na to, keď si myslela že je po všetkom, tak si prešla vlastným peklom aj Lissa a prostredníctvom Rose sme to mohli sledovať. Dievčatá to mali veľmi ťažké, no našťastie si poradili. Ja som len bezmocne civela na stránky knihy a zadržiavala dych.

Kniha je perfektná a len odporúčam. Užila som si smiechu, akcie, sĺz, strachu... Proste všetkého. Ak budú pokračovania rovnako brutálne, neviem ako to predýcham. Bravúrne dielo, zaslúžené plné hodnotenie.


Astesia

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára